“I JO QUÈ SÉ?” Eines per a la gestió de la informació i comunicació social

“I JO QUÈ SÉ? Eines per a la  gestió de la informació i comunicació social”

Aquí podeu llegir l’ storify del curs.

Avui en dia la comunicació a través de les xarxes socials és imprescindible i no ho és menys per a la gent que treballam en cultura. Les eines de comunicació on-line van apareixent de manera molt ràpida i moltes vegades ens pensam que les sabem manejar i només estam utilitzant una petita part de les possibilitats que ens ofereixen. Altres vegades ens costa saber com funcionen i, sobretot, per què serveixen.
Amb aquest curs hem volgut que Tona Pou ens doni a conèixer diferents eines de gestió de la informació i comunicació social. Saber com usar-les segons els nostres objectius. Tenir una idea del que volem dir i com fer-ho arribar als nostres públic potencials. Tenir un punt de partida per desenvolupar habilitats digitals. En definitiva, que ens expliqui de manera pràctica que significa la presència a Internet i com podem fer servir certes eines per a la difusió i promoció de les nostres activitats i projectes.
Dirigit a:
Gestors culturals, creadors i agents culturals.
Impartit per:
Tona Pou
Lloc
TRES SERVEIS CULTURALS
Corderia 15, baixos. Palma
Horari
25, 26, 27 i 28 de juny de 2012 De 17 a 20h.
Quota
100 €

Informació i inscripció
tinacodina@gmail.com
971 718 786
Duració i format
12 hores distribuïdes en 4 sessions de 3 h.  Curs presencial.

Forma de treball
El curs s’estructura en quatre sessions presencials de 3 hores cada una. El plantejament
parteix d’una primera sessió introductòria per tal presentar alguns conceptes claus, elements a
tenir en compte. A continuació es planteja un espai de treball on s’analitzaran diferents
plataformes tant de recerca d’informació, xarxes socials o de monitorització.

Programa curs
Sessió 1_Dilluns 25 de juny, 17-20h.
INTRODUCCIÓ
• Què és comunicació social, perquè són importants les xarxes socials, com les podem fer servir i presentació del nou entorn social.
• Presència on-line.
• Web corporativa: web estàtica i web dinàmica.
• Planejar la visibilitat: què deim – contingut original. què difonem – contingut d’altres en quins canals.
• Escolta activa. mirar què es diu de nosaltres. mirar què fa la competència. paraules clau. saber on apareixen i què diuen.
• Definir públic objectiu i audiència.
Sessió 2_Dimarts 26 de juny, 17-20h.
ESTRATÈGIA EN MITJANTS SOCIALS
• Fonts d’informació.
• Recerca de fonts: blogs, mitjans: RSS – reader, Menéame, Huffington post, Google alerts.
• Eines d’enmagatzament d’informació: socialbookmarking, delicious, evernote, dropbox.
• Definir públic objectiu i audiència.
• La web – continguts, estructura i navegació. Sessió 3_Dimecres 27 de juny, 17-20h.
XARXES SOCIALS
• Concepte de xarxa social. Xarxes horitzontals i xarxes verticals.
• Continguts a distribuir i registre de comunicació.
• Facebook: pàgines i perfils, administrar pàgines, pujar informació, estadístiques i adds.
• Twitter: recerca following/ followers, llistes, hastags, usos, conversar, RSS, difondre i escoltar.
Sessió 4_Dijous 28 de juny, 17-20h.
ALTRES XARXES I DIFUSIÓ DE CONTINGUTS. MONITORITZACIÓ
• Altres: linkedin, pinterest, flickr/500px, youtube, tumblr, posterous.
• Difusió de continguts: Posterous, Hootsuite, Tweetdeck, IFFFT, botize.
• Monitorització: social mention, Tweetreach, Social Bro, FB insights, Google alerts.

Biografia de la responsable
Tona Pou (Mallorca)
Me faig dir estratega en Internet social, què és el mateix que dir: molt poca cosa. Els meus clients me paguen per desar-los la paradeta on-line, i en els darrers anys he hagut de desenvolupar una partida d’aptituds i entendre una partida de coses que tenc tan interioritzades que crec que tothom les coneix. I no. I me sorprèn perquè no és difícil.
Intentaré fer-vos una idea sobre eines per facilitar-vos la vida, saber com les podeu usar per obtenir el que voleu. Serà el mínim imprescindible perquè pogueu saber de què va el tema aquest “d’Internet” i plantejar-vos treure’n partit. Haurem d’aprofitar bé les 12 hores del curs!.

Un pensament sobre ““I JO QUÈ SÉ?” Eines per a la gestió de la informació i comunicació social

  1. Retroenllaç: #espaideformacio3 | delirandounpoco

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s